Sigla auto – o reclama cu doua taisuri

Cu totii recunoastem masinile pe strada dupa forma, dupa sunetul motorului, eventual, dupa culori, dar cea mai buna modalitate de diferentiere a automobilelor este sigla pe care o poarta, cu mandrie si sarg (nu-i asa?) pe capota si pe portbagaj.

Doar aşa avem cât de cât o bază de date a maşinilor care circulă pe stradă. Şi totuşi, ca să poţi recunoaşte un anume model, o marcă în sine se chelutiesc miliarde pe publicitate. Bani care se resimt, mai apoi în preţul de achiziţie al maşinii(dar asta este o cu totul altă poveste). După parerea mea, cea mai bună modalitate de reclamă pentru o anume marcă este semnul ei-este ceea ce îţi transmite ţie marca, este cu ce te identifici tu ca potenţial cumpărător sau fan al mărcii, este, dacă vreţi, cea care te face să îţi placă un anumit model. Asta o spun din proprie experienţă: mulţi nu recunosc maşina din prima şi li se pare un model prost făcut, dar dacă le spui marca(şi, din întâmplare, este o marcă preferată, se schimbp total părerea). Tocmai de aceea producătorii de automobile mizează pe cumpărătorul comun, nu pe cunoscători. Aşadar sigla rămâne cea mai ieftină metoda de advertising a unei companii producătoare de maşini. Însă tot sigla este şi cea care poate să te facă sa nu mai cumperi modelul în sine pentru că nu îţi place marca sau nu îţi conferă statutul social cautat. Cunosc pe cineva care avea bani de un Porsche Cayenne, dar nu l-a cumpărat pentru că nu îi placea sigla maşinii.

În concluzie alegerea unei maşini este dificilă, dar întotdeauna trebuie luat în calcul şi aspectul psihologic al achiziţiei.

Posteaza un comentariu

Trebuie sa fii logat ca sa puteti posta un comentariu.