Echipele bune castiga mult

Sau vand mult, in cazul nostru. Tot uitandu-ma la infatuatii care isi etaleaza avutul personal in statiunea “de interes national”???-Mamaia, am ajuns la concluzia, poate trista, dar cu siguranta adevarata, ca masina a devenit un status simbol. Adica? Adica, masina se vinde…masina vinde…este mult mai important cu ce masina te vede lumea buna ???, decat o muzica buna sau un vin vechi sorbit pe o terasa a unei case la tara. Ma rog, poate m-am dus prea departe, dar tocmai aceasta atitudine a oamenilor din ziua de azi m-a facut sa imi aduc aminte de numeroase parteneriate intre firmele de masini si altele producatoare de diverse pentru a creste simtitor sageata vanzarilor de ambele parti. Ce conta ca unele dintre produsele rezultate erau numai bune de aruncat la gunoi(sau gaseai produs similar mult mai ieftin), sigla in sine facea toti banii.

  Sa va dau cateva exemple: cel mai celebru ramane cazul Goodyear-prezervative. Da, ati citit bine, firma producatoare de cauciucuri a fabricat in anii ’80 o serie de prezervative, cu sloganul- “Adera Bine”.

   Continuam, in ordine absolut aleatorie, cu Porsche Design. Mi-a cazut in mana un hard mobil inscriptionat cu sigla firmei din Stuttgart, Badem-Wuerttemberg. Pe piata, el costa 100 de dolari-destul de scumput, dar scrie Porsche, nu?

    Ceasul Bugatti-cred ca sunteti cu totii familiarizati cu el-era un simplu ceas(ma rog considerand Tissot marca simpla, dar eficienta, deci nu fancy) care costa peste 20.000 de euroi-da, dar scrie si EB pe el…deci clar face toti banii.

    Machetele BMW seria M1-cunoasteti modelul?-acela “nasos” care a spart topurile designului in anii sai de glorie-pentru a celebra perioada de aur s-au scos la licitatie 5 machete 1/18 si 1/16 care aveau pictate desene ale unor artisti celebrii care si-au incercat mana pe caroserie…pretul final? Peste 2.000 de lire pentru fiecare.

    Umbrela Rolls-Royce-venea in dotarea standard a modelului Silver-Seraph, dar o puteai gasi si separat. Pretul? Ei bine, pentru o umbrela-500 de lire. Tare, nu?

    Motorola Mororazr V6 Ferrari-este si la noi pe piata-telefonul arata bine, dar vine in plus fata de modelul standard cu cateva tonuri de apel si poze ale marcii. Platesti in plus pentru asta 2 sau 3 milioane? (in ideea in care ai putea sa le iei de pe net).

    Ramele de ochelari Jaguar-sunt verzi ce-i drept(verdele Jaguar), au si toc frumos…dar?

    Sunt si parti bune ale marketingului legat de masini-spre exemplu am vazut cutit Jeep. Este exact ceea ce defineste marca-bun pentru vanatoare. Si exemplele pot continua.

    Cert este ca aceste produse se vor vinde in continuare ca painea calda, pentru ca fani ai marcilor sunt pretutindeni-iar acestia nu gandesc decat cu inima cand vine vorba de marca lor preferata. Si sincer sa fiu si eu sunt la fel- ca atare am tricou Ferrari pe care nu l-am purtat decat de doua ori(si il am de vreo 2 ani de zile), sau macheta unei masini de formula 1 pentru care a trebuit sa fac numeroase sacrificii la momentul achizitiei. De la brelocuri, la brichete, la haine, la laptop-uri, la cauciucuri, firmele de masini vor vinde intotdeuna produsele alternative. Este exact exemplul in care o brutarie se apuca sa faca bere-toti sunt curiosi ce gust are-asadar va disparea de pe raft. Deci, traiasca afacerile in parteneriat!! Si la mai mare- asteptam pubele Mercedes sau mobila Bentley sau pungi de plastic Honda sau statuete de bronz Seat sau de ce nu(pentru ca isi tot promoveaza Focus-ul prin “instrumente muzicale”) viori Ford sau acordeaoane Dacia.  

   

  

Posteaza un comentariu

Trebuie sa fii logat ca sa puteti posta un comentariu.