Tuningul pe tipuri de motoare: TURBO/COMPRESOR

2-Motore Turbo sau Compresor, cu sau fara instalatie de Nitro:

Modificarea unui motor care are deja inductie fortata, fie turbo fie compresor, este recomandat sa inceapa cu aceleasi etape ca la motorul aspirat, alegand insa elemente specifice acestor motoare: Admisie, evacuare, chip.

Pasul urmator este: -fie ajustam parametrii pe componentele stock pana la un punct cat de cat sigur( obtinem o crestere mai mare sau mai mica a puterii in functie de uzura elementelor si de motor)

-fie desfacem motorul, schimbam internele- pistoane si biele si eventual turbina sau compresorul pentru cresteri substantiale de putere. Este foarte important sa avem in vedere ca un astel de proiect nu este deloc asa simplu pe cat pare. De la un anumit nivel in sus este necesara schimbarea mai multor componente si costurile cresc foarte mult.

Evident, daca ne hotaram sa ajungem la o anumita cifra, n cp, trebuie sa tinem cont de toate aceste lucruri si cel mai important de ordinea lor.

De exemplu: vreau sa cresc puterea motorului cu inca 200cp. Este clar ca internele nu vor tine, injectoarele nu sunt suficiente, radiatoarele si intercoolerul nici ele nu fac fata, ambreiajul crapa imediat la asa o crestere de putere, volanta nu tine un ambreiaj mai rezistent ca se uzeaza, cutia de viteze este si ea la limita daca exageram cu cresterea cuplului etc. Deci toate aceste elemente trebuiesc avute in vedere cand incepem proiectul.

Daca ne hotaram sa demaram un astfel de proiect este pacat sa nu alegem o baza de plecare buna, si mai ales una pentru care gasim relativ usor piese si alte elemente.

Posteaza un comentariu

Trebuie sa fii logat ca sa puteti posta un comentariu.